Kommende arrangementer og kurser

Marsvinesafari – kom tæt på Danmarks lille hval

Vi mødes på Hindsgavl Naturcenter, hvor en hvalkender vil holde et oplæg om marsvinene i Lillebælt, og hvad vi kan forvente at se på sejlturen. Her serverer Biologiforbundet en sandwich med en sodavand, hvorefter vi sætter kursen mod Middelfart Gamle Havn. Kl. 14:00 går vi ombord på Aventura, og skipper Henrik sejler os ud for at finde nogle af de marsvin, der holder til i Lillebælt. Undervejs vil der være en lille forfriskning på båden. Husk kikkerten.

Dato: Søndag d. 1. juli 2018

Tid: kl. 11:00 – ca. 17:00.

Mødested: Hindsgavl Naturcenter, Galsklintvej 2, 5500 Middelfart.

Pris medlemmer og medlemmers familie: 250 kr. Børn under 15 år gratis.

Pris ikke medlemmer: 350 kr.

Tilmeldingsfrist: 20. juni 2018 (max. 20 deltagere)

Marsvinesafari 50

Biologimarathon 2018 – 24 timers feltkursus

Furesøens biologi

Vi gør det igen og giver dig en unik mulighed for at fordybe dig i biologifagets feltbiologiske discipliner. Du bliver fagligt opdateret sammen med andre biologientusiaster og får masser af nye ideer til din undervisning. Denne gang skal det handle om ferskvandsbiologi med Furesøen som omdrejningspunkt.

Tid: Lørdag d. 22. september kl. 14 – søndag d. 23. september kl. ca. 14.

Sted: Fiskebæk Naturskole, Frederiksborgvej 103A, 3500 Værløse. Overnatning i nærliggende Bed & Breakfast.

Foreløbigt program (med forbehold for ændringer):

Lørdag d. 22. september

14:00 - Velkomst, præsentation af deltagere, gennemgang af programmet og praktiske informationer samt introduktion til Furesø.

14:45 – Feltundersøgelser, husk fornuftigt tøj og gummistøvler.

Aften: Oplæg om læring og naturfagsstrategi.

Søndag d. 23. september

8:30 – Godmorgen og gennemgang af dagens program

9:00 – Feltundersøgelser fortsat.

Ca. kl. 13:00 – Tilbage til hytten. Frokost, oprydning og opsamling.

Tilmelding: Senest 10. september til Biologiforbundets Sekretariat på tlf.: 86 96 36 35 eller på mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Oplys medlemsnummer og evt. skoles EAN nr. ved tilmelding. Maks. 20 deltagere.

Pris: Medlemmer af Biologiforbundet: 250 kr. Ikke medlemmer: 600 kr. Prisen dækker overnatning og forplejning (kaffe/te, aftensmad, morgenmad, frokost og drikkevarer). Der må påregnes transport rundt i området i egen bil.

Praktisk: Medbring godt terrængående fodtøj/gummistøvler, kikkert, lommelygte/pandelygte og hvad du ellers ikke kan undvære.

Bio1

Biologiforbundet | Peder Skrams Vej 4 | 5220 Odense SØ