Kommende arrangementer og kurser

Biologimarathon 2018 – 24 timers feltkursus

Furesøens biologi

Vi gør det igen og giver dig en unik mulighed for at fordybe dig i biologifagets feltbiologiske discipliner. Du bliver fagligt opdateret sammen med andre biologientusiaster og får masser af nye ideer til din undervisning. Denne gang skal det handle om ferskvandsbiologi med Furesøen som omdrejningspunkt.

Tid: Lørdag d. 22. september kl. 14 – søndag d. 23. september kl. ca. 14.

Sted: Fiskebæk Naturskole, Frederiksborgvej 103A, 3500 Værløse. Overnatning i nærliggende Bed & Breakfast.

Foreløbigt program (med forbehold for ændringer):

Lørdag d. 22. september

14:00 - Velkomst, præsentation af deltagere, gennemgang af programmet og praktiske informationer samt introduktion til Furesø.

14:45 – Feltundersøgelser, husk fornuftigt tøj og gummistøvler.

Aften: Oplæg om læring og naturfagsstrategi.

Søndag d. 23. september

8:30 – Godmorgen og gennemgang af dagens program

9:00 – Feltundersøgelser fortsat.

Ca. kl. 13:00 – Tilbage til hytten. Frokost, oprydning og opsamling.

Tilmelding: Senest 10. september til Biologiforbundets Sekretariat på tlf.: 86 96 36 35 eller på mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Oplys medlemsnummer og evt. skoles EAN nr. ved tilmelding. Maks. 20 deltagere.

Pris: Medlemmer af Biologiforbundet: 250 kr. Ikke medlemmer: 600 kr. Prisen dækker overnatning og forplejning (kaffe/te, aftensmad, morgenmad, frokost og drikkevarer). Der må påregnes transport rundt i området i egen bil.

Praktisk: Medbring godt terrængående fodtøj/gummistøvler, kikkert, lommelygte/pandelygte og hvad du ellers ikke kan undvære.

Bio1

Digital dataopsamling

Fyraftensseminar – pizza og digital dataopsamling

Hvis ord som 21st Century Learning Skills og kommunikations- og undersøgelseskompetence betyder noget for dig. Så er her chancen!

Du ved sikkert, at digital dataopsamling skal implementeres for alle naturfag NU!

Men ved du også, hvordan du griber det an?

Vi har sammensat et spændende 3 timers seminar, hvor du vil få en praktisk og håndgribelig gennemgang af digital dataopsamling med henblik på mulighederne i forhold til de fællesfaglige fokusområder og fællesprøven. Med teori og praktiske workshops, via flipped learning og super oplæg, vil du og dine kolleger – efter de 3 timer – være godt klædt på.

Kursusinstruktør: Søren Wilken

Udstyr er venligst udlånt af Skolebutik

Biologiforbundet er vært for pizza samt drikkelse

Pris: Medlemmer af Biologiforbundet 95,-