Biologiforbundets bestyrelse

Bestyrelsen 2019-2020

BrianFormand

Brian Ravnborg

Uddannet fra Hjørring Seminarium med linjefag i biologi og geografi. Er pædagogisk konsulent på CFU Nordjylland indenfor naturfag, STEM og programmering. Har undervist 16 år på Fladstrand Skole i Frederikshavn. Er i besidelse af en bred naturinteresse, med specielt fokus på ornitologi.

Særlige interesseområder: Tværfagligt samarbejde, det levende biologilokale, udeskole og it i undervisningen.

Organisationsudvalg og Pædagogisk udvalg

Kontakt: Astra* og de faglige foreninger

Charlotte Trolle Olsen

Næstformand

Charlotte Trolle Olsen

Uddannet lærer fra Skårup Seminarium med biologi, engelsk og fransk som linjefag. Pt. ansat på Frisholm skole, hvor jeg bl.a. underviser i biologi og geografi i overbygningen samt natur/teknologi i 6. klasse. Særlige interesser: Progression fra Natur/teknologi til biologi, tværfaglighed i naturfag, evolution og naturbevarelse.

Organisationsudvalget og redaktionen

Sanne

Kasserer

Sanne Balslev Hansen

Uddannet fra Skårup Statsseminarium med biologi og historie som linjefag. Underviser på Tønder
Distrikstskoles Overbygning.

Særlige interesseområder: formidling af bioloig, fysiologi og tværfaglig samarbejde/undervisning i de naturvidenskabelige fag.

Organisationsudvalget

Hanne2Sekretær

Hanne Søgaard Grøn

Uddannet fra Frederiksberg seminarium med linjefagene biologi, fysik-kemi og matematik. Ansat som folkeskolelærer i Vejle kommune. Her underviser jeg i biologi, fysik-kemi, geografi samt matematik i udskolingen.

Særlige interesseområder: progression og sammenhæng i naturfagene, udvikling af naturfagskultur, kredsløb og evolution

Organisationsudvalget og redaktionen

Anne MetteBestyrelsesmedlem

Anne Mette Carlsson

Uddannet lærer fra N. Zahles Seminarium med biologi, dansk og billedkunst som linjefag. Underviser i biologi. Særlige interesseområder: Formidling af biologi, evolution og genetik samt udvikling af undervisningsmaterialer og tværfagligt samarbejde videnskabsfagene imellem.

Redaktionen

Erik Riis SvendsenBestyrelsesmedlem

Erik Riis Svendsen

Er lærer i grundskolen.

Redaktionen og Pædagogisk udvalg

Kontakt: Danmarks Lærerforening og Det Grønne Kontaktudvalg

KimBestyrelsesmedlem

Kim Froulund Gøttler

Jeg er uddannet lærer fra UCN Aalborg Seminarium med linjefagene biologi, geografi, fysik og kemi, samt natur og teknologi. Ansat som folkeskolelærer på Mariager Skole i Mariagerfjord kommune, hvor jeg underviser i biologi, geografi, fysik og kemi, samt natur og teknologi hovedsageligt i udskolingen og på mellemtrinnet.

Særlige interesseområde: progression og sammenhæng i naturfag, biodiversitet, feltarbejde, celler og mikroorganismer, samt det levende biologilokale.

Bestyrelsesmedlem

Søren Rafn

Uddannet folkeskolelærer på N. Zahles Seminarium med linjefag i biologi, N/T og idræt. Formidler den danske nære natur på Fiskebæk Naturskole for skoleklasser i Herlev, Gladsaxe og Furesø Kommune. Er desuden skolekonsulent i Herlev kommune.

Særlige interesseområder: Samarbejdsflader/-muligheder mellem naturformidlere og naturfagslærere, Udeundervisning/udeskole, samt læring i, med og om naturen helt generelt. Entomologi, botanik, biodiversitet og evolution er emner, som ligger mit hjerte særligt nært.

Kontakt: Friluftsrådet og Naturvejlederforeningen

Mads1Bestyrelsesmedlem

Mads Nissen

Uddannet som forstkandidat med mange års praktisk erfaring med  uddannelse og efteruddannelse indenfor jord- og skovbrug. Arbejder i dag som lærer på Balsmoseskolen i Smørum naturfags- og udeskolelærer.

Særlige interesseområder: Udeskole- og Naturfagsdidaktik.

mariaBestyrelsesmedlem

Maria Mikkelsen

Uddannet biolog med en bred biologisk faglighed og med mange års praktisk erfaring som underviser og formidler i eksterne læringsrum. Er pt. ansat på Statens Naturhistoriske Museum som underviser og udvikler af naturfagligt undervisningsmateriale.

Særlige interesseområder: Naturfagsdidaktik og naturvidenskabelig metode i undervisningen. Naturbevarelse, evolutionsbiologi og organismekendskab – sidstnævnte særligt indenfor insekterne.

Kontakt: Statens Naturhistoriske Museum

Louise11. Suppleant

Louise Jensen

Jeg er uddannet lærer fra Silkeborg seminarium med fagene engelsk, religion, naturteknologi og biologi. Til dagligt arbejder jeg på en friskole i Midtjylland, hvor jeg underviser 1.- 9. klasse. Tidligere var jeg tilknyttet skoletjenesten på Ferskvandscentret AQUA.

Jeg er særlig interesseret i projektorienteret undervisning, tværfagligt samarbejde, samt naturfagenes rolle som almendannene og udviklende for elevernes handlekompetence.

2. Suppleant

Vakant