Om biologiforbundet

ombiologforbundetForbundets navn er Biologiforbundet.

Landsforbund for lærere, biologer og andre biologiinteresserede.

Forbundets formål er:

• At fremme biologisk oplysning og indsigt hos befolkningen
  • At styrke skolens undervisning i fag og emner med biologisk indhold
  • At arbejde for, at tanker om naturforståelse, miljøbeskyttelse og bæredygtighed integreres i skolens undervisning og hverdag
  • At formidle samarbejde mellem forskellige skoleformer, institutioner og foreninger om fremme af biologi-, miljø- og sundhedsundervisning
  • At øge offentlighedens forståelse for, at biologisk viden er nødvendig for at forstå og tage stilling til spørgsmål af såvel erkendelsesmæssig som teknologisk, miljø- og sundhedsmæssig art.