Kaskelot,  Kaskelot 2017

Bæredygtighed – Kaskelot #216

I dette nummer af Kaskelot sætter vi fokus på begrebet bæredygtighed, da det er et af kerneområderne i biologien, samt et begreb vores elever møder, ikke kun i biologitimerne, men også i den offentlige debat. Vi har derfor inviteret en række eksperter til at definere begrebet og give eksempler på hvordan, du kan integrere bæredygtighed i din undervisning.

Udvalgt indhold:

  • Komparativ fysiologi: Fordøjelsen – af Aage Kristian Olsen Alstrup & Tobias Wang
  • Bæredygtighed: begrebet der til stadighed er under forandring – af Katherine Richardson
  • Undervisning i bæredygtig udvikling – af Maiken Rahbek Thyssen & Ole Kronvald
  • Fremtidens bæredygtige produktion – af Pernille Ulla Andersen & Ulla Hjøllund Linderoth
  • Byens vilde natur – af Martin Sloth Andersen
  • Et nyt syn på en global verden – af Darshika Karunahara & Nina Azoulay
  • Højmosen: i klimaets tjeneste – af Esben Eriksen
  • Formidling af bæredygtig udvikling i Københavns Kommune – af Susanne Skavn
  • Bogomtale: Fisk kan ikke tale – af Flemming Højgaard Madsen
  • Beskriv verden: ny app – af Karsten Elmose Vad & Katrine Mindal

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.