Forskellige undervisningssider

MyresyreogfarverMyresyre og farver

En elevaktivitet, hvor eleverne kan se, at myresyre kan få en farve til at skifte til en anden farve på grund af pH-ændringen. Aktiviteten kan foregå med hjemmelavet pH-papir (rødkålssaft) eller med blå blomster som fx. violer.

Hent pdf med aktiviteten her.

Ideer til leg og fantasi i ude-undervisningen

Hede, mus, fantasi og leg. Tre forfattere fortæller konkret hvordan musefælder, hedepleje, leg og fantasi i udeundervisningen kan realiseres. Læs artiklerne i Kaskelot 161.  Alle legene har et fagligt omdrejningspunkt og de kan forsvares i forhold til ”Fælles Mål”. De fleste af legene er bedst egnede til de mindre klasser i natur-og tekniktimerne, men enkelte af legene kan også benyttes i de ældste klasser.

Edderkoppejagt

Den store edderkoppejagt Undervisningsforløb i 2. klasse